måndag 14 mars 2016

Gamla tanter och ny teknologi :)

Min gamla trotjänare - en Samsung S4 med rosa skal - hade gjort sitt, så jag bokade upp mig på försläppet på Samsung S7 och fick en Gear på köpet ...


Helt nöjd med telefonen och de appar som jag hittat och tycker är helt nödvändiga nu när jag upptäckt dem ;) 

Roligast var dock dessa VR glasögon ... som gjorda för en bra skräckfilm :)

Man kan lugnt säga att teknologin tagit en hel del kliv framåt sen åttio-talet då vi satt där på biograferna och såg 3D film i någon form av oskarp suddig dimma iförda våra "glasögon" i papper med en grön och röd plastruta...

Kan klart rekommenderas till tanter och farbröder i min ålder som vill uppleva rymden och besöka all världens hörn  -- borde helt klart vara standard på varenda vårdhem med underbemanning och boende parkerade framför tråk-TV:n som ingen i rummet får byta kanal på ...

Okej, inte skräckfilm då kanske ...  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar